Dror A. Mishani "Człowiek, który chciał wszystko wiedzieć"

Jestem zapaloną książkoholiczką. Uwielbiam czytać książki, chyba nigdy nie przestawię się na czytniki elektroniczne, bo dla mnie to po prostu nie to samo. Mam swoją dłuuuuuugą listę książek, które chciałabym przeczytać i często coś z tej listy kupuję bądź wypożyczam w bibliotece. Czasami jednak sięgam po książki, ot tak po prostu, bo mnie zaciekawiły. Tak właśnie było w przypadku "Człowieka, który chciał wszystko wiedzieć". Niestety, szybko przekonałam się o tym, że jest to trzeci tom serii kryminalnej autorstwa Drora A. Mishani'ego. Jaka szkoda, że znowu zaczynam czytać coś od końca.
Człowiek, który chciał wszystko wiedzieć
"Człowiek, który chciał wszystko wiedzieć" to bardzo przyjemny kryminał, ciekawy, choć nie porywający, ale dobrze napisany i cudownie się go czyta. Historia zaczyna się od morderstwa kobiety imieniem Lea Yeager. Na miejsce przybywa Awi Awraham. Jest to jego pierwsza sprawa, którą ma rozwikłać po przejęciu stanowiska dowódcy.

Lea Yeager to 60-letnia kobieta, która została zamordowana w swoim domu. Oprócz sąsiada, który słyszał odgłosy walki, w zasadzie nie ma żadnych świadków. Tym ciekawsza robi się ta sprawa, że Awi Awraham kojarzy ofiarę z wcześniejszego dochodzenia. Była ona bowiem ofiarą gwałtu.

Jak to w kryminałach bywa, powoli zaczynamy poznawać współpracowników Awiego, policjantów pracujących w jego zespole. Autor również wplata wątki obyczajowe w całą akcję, co trochę rozprasza uwagę, ale nie przeszkadza. Niestety wielu czytelników nudzą przeplatające się wątki kryminalne z obyczajowymi, ja nie mam nic przeciwko.

Rozwiązanie sprawy morderstwa wcale nie jest takie oczywiste, choć czytelnik może domyślić się, kto był zabójcą. Mnie jednak w napięciu ta książka trzymała do końca, ponieważ niekoniecznie mnie interesowało kto, a bardziej mnie ciekawiło dlaczego. I tu niestety małe rozczarowanie, ponieważ nie uzyskałam odpowiedzi na wszystkie swoje pytania, podobnie jak Awi Awraham - główny bohater książki.

Mimo wszystko z ogromną przyjemnością przeczytam poprzednie dwie części przygód opanowanego do granic możliwości detektywa Awiego. Zwłaszcza, że są one całkiem dobrze oceniane. W tej części śledztwo przeplata się z losami młodej kobiety, matki dwójki dzieci, która niegdyś została zgwałcona, ale przez lata nie potrafi opanować strachu, kiedy musi sama znaleźć się w ciemnym pomieszczeniu. Jak to się skończy, jak Awi rozwikła sprawę śmierci Lei Yeager? Przeczytajcie to koniecznie!

Informacje o książce:

Tytuł: Człowiek, który chciał wszystko wiedzieć
Autor: Dror A. Mishani
Wydawnictwo: Grupa Wydawnicza Foksal Sp. z o.o.
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 255

1 komentarz:

  1. Może warto przeczytać. :)
    https://wedrowniczeczytadelko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Louise Hay "Codziennie kochaj siebie"

Każdy codziennie zmaga się z własnymi słabościami i stawia czoło problemom. Nie jest łatwo, ale bez względu na to, ile razy się upadnie, zaw...

Najpopularniejsze posty