Olga Morawska "Wakacje w Szkocji"

Kto czyta moje wpisy ten wie, że uwielbiam książki podróżnicze. Nie wiem dlaczego tak jest, ale czytanie o czyichś podróżach bardzo mnie wciąga, niesamowicie interesuje i inspiruje. Jako matka dwójki małych dzieci i posiadaczka wiecznie zapracowanego męża, nie mam zbyt wielu możliwości podróżowania, choć bardzo chciałabym odwiedzić Australię, Meksyk i koniecznie Walię. Jeśli zatem jestem aktualnie uziemiona z takimi podróżami, to przynajmniej rozpieszczam się czytając książki takie, jak "Wakacje w Szkocji" Olgi Morawskiej.
Olga Morawska nie była mi bliżej znana, przynajmniej dopóki nie wypożyczyłam w bibliotece "Wakacje w Szkocji". Jednak za każdym razem, kiedy wypożyczam nieznanego mi autora, to zaczynam lekturę od wyszukania informacji na jego temat. Powiedzmy, że wolę już na początku wiedzieć, z kim mam do czynienia.

Olga Morawska, matka dwóch synów, podróżniczka i autorka książek o tematyce podróżniczej. Jednak wielu ludziom kojarzy się ona ze swoim zmarłym mężem, Piotrem. Piotr Morawski był himalaistą, który w dość młodym wieku zmarł podczas jednej z wypraw w Nepalu. W 2009 roku wspinając się spadł w szczelinę, a po jego wyciągnięciu okazało się, że on już nie żyje. Wtedy sobie pomyślałam, że pewnie książki, które pisze Olga są takimi wspominkami z ich wspólnych wypraw i wiele się nie pomyliłam.

"Wakacje w Szkocji" to nie jest typowy przewodnik. Oczywiście znajdziemy tutaj standardowe informacje dla podróżujących, ale też jest mnóstwo wstawek historycznych, co mi osobiście bardzo się podoba. Można powiedzieć, że jest to takie małe kompendium wiedzy o Szkocji. Olga Morawska była tu nie raz, a wspomnienia te zawarła właśnie w tej książce.

"Wakacje w Szkocji" to również sporo pięknych zdjęć, które jeszcze bardziej zachęcają do odwiedzenia tego zakątka świata. Pod koniec znajdziemy również niezwykle ciekawą rozmowę autorki z żeglarzem Ziemowitem Janikiem. Podpowiada on, jak podróżować w tych rejonach łodzią.

Z całą pewnością sięgnę po kolejne pozycje z serii "Wakacje w..." Olgi Morawskiej. Nie ma ich na swoim koncie zbyt wielu, ale jestem pewna, że każda z nich warta jest przeczytania. Tak swoją drogą, fish and chips nad jeziorem Loch Ness muszą smakować nieziemsko.

Informacje o książce:

Tytuł: Wakacje w Szkocji
Autor: Olga Morawska
Wydawca: National Geographic
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 92

Gdybyście chcieli sprawdzić, jak idzie mi w wyzwaniu książkowym "Przeczytam 52 książki w rok", to zapraszam w link poniżej:

https://milionyliter.blogspot.com/2018/01/wyzwanie-ksiazkowe-przeczytam-52.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Louise Hay "Codziennie kochaj siebie"

Każdy codziennie zmaga się z własnymi słabościami i stawia czoło problemom. Nie jest łatwo, ale bez względu na to, ile razy się upadnie, zaw...

Najpopularniejsze posty