Katarzyna Bonda i Bogdan Lach "Zbrodnia niedoskonała"

Cały czas mam w planach przeczytanie serii kryminałów Katarzyny Bondy i myślę, że niebawem to nastąpi. Jak na razie "Zbrodnia niedoskonała" to moja druga książka tej autorki, którą przeczytałam. Jednak nie jest to literacka fikcja, to niemalże podręcznik z informacjami dla profilerów i nie tylko. Również dla wszystkich tych, którzy chcą dowiedzieć się, jak niedoskonała jest zbrodnia i jak nawet po 20 latach można znaleźć przestępcę, który się jej dopuścił.
Zbrodnia niedoskonała
Początkowo  byłam zawiedziona lekturą "Zbrodni niedoskonałej". Wiecie, że ja jestem żądna historii prawdziwych, myślałam, że w tej książce właśnie je znajdę. Jednak pierwszych kilka rozdziałów było dla mnie po prostu nudnych. Są one bowiem opowiadaniem o pracy profilera, o procedurach, przepisach i wytycznych. Przykro mi, ale te pierwsze rozdziały w ogóle mnie nie porwały.

Na szczęście wytrwałam w postanowieniu doczytania do końca i nie zawiodłam się. Kolejne rozdziały są po prostu doskonałym opisem zbrodni, włącznie z opisem pracy profilera. Dopiero po zakończonej lekturze mam świadomość tego, jak ważna jest praca takiego psychologa, a jednocześnie jak bardzo jest ona wymagająca.

Bogdan Lach ma na swoim koncie wiele sukcesów, choć nie jestem przekonana czy to jest odpowiednie słowo. Na pewno wiele zbrodni zostało wyjaśnionych właśnie dzięki niemu. Jednocześnie podkreśla on, że jego praca nie jest godzinowa, często pracuje on w trudnych warunkach, bo tego właśnie wymaga jego praca. Dzięki takim ludziom rodziny ofiar mogą wreszcie przeżyć swoją żałobę i pożegnać się z często bestialsko zamordowanymi bliskimi.

Jeden rozdział był dla mnie bardzo trudny do przeczytania. Był to rozdział o pedofilach. To, w jaki sposób mężczyźni są w stanie krzywdzić dzieci jest dla mnie nie do pojęcia. Sama jestem matką dwóch chłopców i aż mnie ciarki przechodziły, jak czytałam "Zbrodnię niedoskonałą". Nawet nie chcę myśleć, że moje dzieci mogłyby paść ofiarą takiego zwyrodnialca.

Mimo wszystko, pomimo pierwszego błędnego wrażenia, uważam, że ta książka to kawał dobrej roboty. Jest wartościowa i ciekawa, dobrze napisana. Jednak pamiętajcie, że jeśli zdecydujecie się na jej przeczytanie, to liczcie się z okrucieństwem zdrobni, co tutaj jest bardzo dobrze ukazane. Nie przekolorowane, po prostu opisane, jak to faktycznie wyglądało.

Informacje o książce:

Tytuł: Zbrodnia niedoskonała
Autor: Katarzyna Bonda i Bogdan Lach
Wydawca: Muza
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 397

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Louise Hay "Codziennie kochaj siebie"

Każdy codziennie zmaga się z własnymi słabościami i stawia czoło problemom. Nie jest łatwo, ale bez względu na to, ile razy się upadnie, zaw...

Najpopularniejsze posty