Alice Munro "Drogie życie"

Często spotykam się z bardzo niepochlebnymi komentarzami na temat twórczości Alice Munro. Wydaje mi się, że może wynikać to z faktu, że nie każdy czytelnik sięgający po opowiadania tej autorki jest na tyle dojrzały, by zrozumieć ich przekaz. Nie obraźcie się, ale tak właśnie myślę, bo mi opowiadania Munro bardzo się podobają. Wiem też, że są i tacy czytelnicy, którzy po pierwszych niepochlebnych opiniach sięgają po następny tomik opowiadań i zmieniają swoje zdanie. A jak to jest u Was?
Drogie życie
Przyznam się, że rzadko sięgam po opowiadania. Wiecie przecież, że kryminały są moją miłością, a jednak Munro skradła moje serce. W "Drogim życiu" znajdziemy 14 opowiadań, w których nie ma wartkiej akcji i nagłych, niespodziewanych zwrotów, a jednak są one tak ciekawe, absorbujące, zmuszające do zadumy, że chyba się od nich uzależniłam.

"Drogie życie" to opowiadania, w których życie, miłość, śmierć są na pierwszym miejscu. Praktycznie w każdym z nich znajdziemy relacje matki z dzieckiem. Nie zawsze zdrowe relacje, dobre, pozytywne, takie, jakie powinny być. Dziecko przecież nie wybiera sobie rodziców, ale już od pierwszych dni swojego życia obdarza ich najszczerszym uczuciem. Polega na swoich rodzicach, ufa im bezgranicznie i tylko od rodziców zależy, jak te relacje dalej się rozwiną.

Czy można nie przyjechać na pogrzeb własnej matki? To opowiadanie chyba najbardziej zapadło mi w pamięci. Ja wiem, że to tylko opowiadanie, być może nie ma w tym krzty prawdy, ale po jego przeczytaniu długo na ten temat myślałam. To właśnie jest w książkach najcenniejsze. Kiedy coś czytasz, myślisz o tym, dochodzisz do jakichś wniosków, to wiele nauki możesz z tego wynieść i wprowadzić we własne życie.

Trochę się rozgadałam nie do końca na temat. Chcę Wam gorąco polecić opowiadania Alice Munro. "Drogie życie" to dopiero drugi tom, który ja miałam okazję przeczytać, ale wciąż jestem zachwycona. Z największą przyjemnością niebawem sięgnę po kolejny i na pewno Wam tutaj o tym opowiem. Tymczasem życzę Wam miłej lektury "Drogiego życia" Alice Munro.

Informacje o książce:

Tytuł: Drogie życie
Autor: Alice Munro
Wydawnictwo: Wydawnictwo Literackie
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 408

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Louise Hay "Codziennie kochaj siebie"

Każdy codziennie zmaga się z własnymi słabościami i stawia czoło problemom. Nie jest łatwo, ale bez względu na to, ile razy się upadnie, zaw...

Najpopularniejsze posty