Alice Munro "Coś, o czym chciałam ci powiedzieć"

Wiecie, że niechętnie sięgam po książki, które ktoś mi polecił. Wiecie też, że moja ciekawość nie zna granic i trudno jest mi nad nią zapanować. Dlatego właśnie powstał ten post. Alice Munro "Coś, o czym chciałam ci powiedzieć" to książka, którą ktoś mi polecił. I choć o autorce sporo słyszałam, to dopiero teraz miałam ogromną przyjemność poznać ją nieco bliżej. I wcale tego nie żałuję!
Po książkę Alice Munro "Coś, o czym chciałam ci powiedzieć" sięgnęłam nie bez powodu. Pamiętacie, jak recenzowałam Wam wywiad Doroty Wellman z Januszem L. Wiśniewskim? Dla zapominalskich link tutaj... https://milionyliter.blogspot.com/2018/08/dorota-wellman-i-janusz-lwisniewski.html To właśnie tam Janusz Wiśniewski wspominał o Alice Munro. Nie żeby szczególnie się nią zachwycał, ale to właśnie za jego sprawą postanowiłam sprawdzić, co owa pani pisze. Tym bardziej, że Alice Munro otrzymała Miedzynarodową Nagrodę Bookera oraz Literacką Nagrodę Nobla. Wydaje mi się, że to do czegoś zobowiązuje, a z całą pewnością przyciąga czytelników.

"Coś, o czym chciałam ci powiedzieć" to zbiór kilkunastu opowiadań i choć ja za taką formą literatury nie przepadam, to też jakoś szczególnie mi ona nie przeszkadza. Czytając te krótkie historie miałam nieodparte wrażenie, że autorka opowiada o takiej zwykłej rzeczywistości, że jej bohaterami może być ktoś z nas, zwykłych ludzi. Niby takie banalne, a jednak tak doskonale przedstawione, że błahe sprawy stają się wręcz fascynujące. Lekkie pióro, doskonały styl i niezwykłe wyrażanie uczuć - to wszystko mnie ujęło. Bardzo, ale to bardzo chcę czytać więcej tego, co wyszło spod pióra Alice Munro.

Czytając "Coś, o czym chciałam ci powiedzieć" od razu ukazuje się oczom naszej wyobraźni obraz kobiety - córki, matki, babci, ciotki. Nie sposób nie zauważyć, że kobiety grają tutaj pierwsze skrzypce. Ich uczucia, historie, przeżycia są pięknie opisane, ale jednocześnie w tak prosty sposób, że szybko można je rozłożyć na czynniki pierwsze.

Być może wielu ludzi nie widzi w twórczości Alice Munro niczego szczególnego. Ja spotkałam się z nią po raz pierwszy, a to właśnie ten pierwszy raz jest dla mnie bardzo ważny. Jestem zachwycona! Szczerze! Krótkie historie, każda inna, ale każda niosąca pewne przesłanie, ciekawa, ale dająca do myślenia, napisana prostym językiem, ale dogłębnie ryjąca temat. Polecam!

Informacje o książce:

Tytuł: Coś o czym chciałam ci powiedzieć
Autor: Alice Munro
Wydawca: Świat Książki
Rok wydania: 2014
Ilość stron: 299

Gdybyście chcieli sprawdzić, jak idzie mi w wyzwaniu książkowym "Przeczytam 52 książki w rok", to zapraszam w link poniżej:

https://milionyliter.blogspot.com/2018/01/wyzwanie-ksiazkowe-przeczytam-52.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Louise Hay "Codziennie kochaj siebie"

Każdy codziennie zmaga się z własnymi słabościami i stawia czoło problemom. Nie jest łatwo, ale bez względu na to, ile razy się upadnie, zaw...

Najpopularniejsze posty