Dorota Wellman i Janusz L.Wiśniewski "Siedem lat później"

Kiedy jestem w mojej osiedlowej bibliotece, a bywam tam dość często, to zawsze zaczynam przeglądanie księgozbioru od półki z nowościami. Nie śledzę nowości wydawniczych w prasie czy w internecie, po prostu szukam ciekawych pozycji wśród tych, które dostaje moja biblioteka i z reguły coś sobie stamtąd wybieram. Tym razem trafiłam na Dorotę Wellman i Janusza Leona Wiśniewskiego. "Siedem lat później" to pierwsza książka, którą tym razem postanowiłam zabrać ze sobą do domu.
Z żalem przyznaję, iż nie czytałam pierwszej części tego wywiadu. Nietrudno się bowiem domyślić, że "Siedem lat później" to niejako kontynuacja rozmowy Doroty Wellman i Janusza Leona Wiśniewskiego. Pan Wiśniewski gdzieś tam przewijał mi się między książkami, ale żadnej jego pozycji nigdy nie przeczytałam. Zamierzam to jednak szybko nadrobić, ponieważ po przeczytaniu tego wywiadu zainteresowało mnie to, że mężczyzna z takim powodzeniem potrafi pisać o miłości, rozterkach, trudnych sytuacjach niemalże z życia wziętych.

"Siedem lat później" czyta się jednym tchem, chłonie się tę książkę w kilka chwil. Ja czytając ją miałam wrażenie, że siedzę przy stole z Dorotą Wellman i Januszem Wiśniewskim i przysłuchuję się ich rozmowie. Trudno też oprzeć się wrażeniu, że rozmówcy doskonale się znają i rozmawiają ze sobą jak starzy przyjaciele. Nie ma między nimi tematów tabu, jest pytanie i jest odpowiedź. I to właśnie jest w tej książce piękne. Nie mogę się również oprzeć wrażeniu, że nadają oni na tych samych falach. Niejednokrotnie kończą swoje zdania, rozumieją się, uzupełniają. Dzięki temu zapewne z taką przyjemnością czyta się ich książkę.

Dla mnie "Siedem lat później" to również niejako biografia Janusza Wiśniewskiego. Wiele z niej się dowiedziałam o nim, o jego życiu, czym się zajmuje itd. Wiele mądrości wyczytałam z tej książki. Uważam, że jest ona bardzo wartościową pozycją, którą z powodzeniem można polecić każdemu. Ja zatem Wam polecam i życzę przyjemnie spędzonego czasu z Dorotą Wellman i Januszem Leonem Wiśniewskim.

Informacje o książce:

Tytuł: Siedem lat później
Autor: Dorota Wellman i Janusz L. Wiśniewski
Wydawca: Znak litera nova
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 268

Gdybyście chcieli sprawdzić, jak idzie mi w wyzwaniu książkowym "Przeczytam 52 książki w rok", to zapraszam w link poniżej:

https://milionyliter.blogspot.com/2018/01/wyzwanie-ksiazkowe-przeczytam-52.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Louise Hay "Codziennie kochaj siebie"

Każdy codziennie zmaga się z własnymi słabościami i stawia czoło problemom. Nie jest łatwo, ale bez względu na to, ile razy się upadnie, zaw...

Najpopularniejsze posty