Sarah Pinborough "13 minut"

Powiem wprost - już dawno nie czytałam tak doskonale napisanej książki, z tak wciągającą fabułą, z tak perfekcyjnie dopracowanymi szczegółami i tak niespodziewanym zakończeniem. Nie mogłam oderwać się od jej czytania, denerwowałam się, kiedy musiałam przestać czytać i wrócić do rzeczywistości. "13 minut" Sarah Pinborough skradło moje serce na zawsze.
"13 minut" wydaje się być książką napisaną dla nastolatek o nastolatkach. O jakże to może być mylące! Mnie do wypożyczenia i przeczytania tej książki skusiły słowa na okładce: "Poruszający i wciągający! Wprost nie mogłem się oderwać. Stephen King". No i jak ja mogę nie przeczytać czegoś, co tak zachwala King? Nie ma opcji, żebym po to nie sięgnęła.

"13 minut" to historia nastolatek, które mają niby zwykłe problemy - z tą się lubimy, a z tą nie. Trzy atrakcyjne 16-tolatki nazywane są w szkole przez innych uczniów "Barbie". Już to wiele mówi - ładne, ale płytkie, co wcale nie oznacza, że mało inteligentne. Przez większość uczniów są one wielbione, ale jest taka jedna Rebecca Crisp, która niegdyś do tej paczki należała, a teraz znalazła się na marginesie. Jej najlepsza niegdyś przyjaciółka Natasha jest od lat tą "Barbie", która jest na szczycie grupy - najładniejsza, najinteligentniejsza, od lat pociągająca za sznurki i traktująca wszystkich jak pionki we własnej grze.

Któregoś dnia Natasha zostaje znaleziona w lodowatej rzece, ledwo żywa, przez 13 minut znajdowała się w stanie śmierci klinicznej. Kiedy wybudza się ze śpiączki zaczyna się dochodzenie policyjne, które ma znaleźć osobę czyhającą na jej życie. Problemem jednak jest to, że nie można znaleźć żadnych podejrzanych, żadnych rzetelnych tropów, a sama poszkodowana traci pamięć. Na uwagę zasługuje jednak fakt, że przyjaciółki Natashy zachowują się tak, jakby miały coś do ukrycia, a Natasha podejrzewając, że to właśnie one mogły pragnąć jej śmierci zwraca się z prośbą o pomoc do psiapsiółki z dawnych lat - Rebecci.

Sami widzicie, że tematyka książki całkiem dla nastolatek, ale wierzcie mi na słowo, ta książka ma niejedno oblicze i jak tylko zaczniecie ją czytać, to nie będziecie mogli się od niej oderwać. Ja polecam Wam tę lekturę, a także obiecuję, iż w najbliższym czasie z całą pewnością na moim blogu pojawią się kolejne recenzje jej książek.

Informacje o książce:

Tytuł: 13 minut
Autor: Sarah Pinborough
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 423

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Louise Hay "Codziennie kochaj siebie"

Każdy codziennie zmaga się z własnymi słabościami i stawia czoło problemom. Nie jest łatwo, ale bez względu na to, ile razy się upadnie, zaw...

Najpopularniejsze posty