Remigiusz Mróz "Przewieszenie"

Niby trylogia, a zdaje się, że tomów w tej serii jest pięć. Remigiusz Mróz zaskakuje mnie na wielu płaszczyznach. To moja druga książka tego autora i po raz kolejny moje oceny będą bardzo dobre. To naprawdę bardzo wciągająca seria kryminałów. Jeśli ktokolwiek jeszcze nie miał okazji się o tym przekonać, musi szybko to nadrobić.
"Przewieszenie" to drugi tom serii kryminałów z komisarzem Forstem w roli głównej. Pierwszy tom - "Ekspozycja" - przypadł mi do gustu bardzo. W ekspresowym tempie go przeczytałam, a że zakończenie miał takie, jakiego w najśmielszych snach nie mogłam sobie wyśnić, to szybko zapragnęłam przeczytać część kolejną. I co ja najlepszego zrobiłam?

"Przewieszenie" to ciąg dalszy tego, co miało miejsce w pierwszym tomie - komisarz Forst grubo musi się tłumaczyć z tego, co wydarzyło się w Dołhaniu. Jednak ku mojemu zdziwieniu żadne jego niecne sprawki nie ujrzały światła dziennego, przynajmniej na samym początku. Można nawet rzec, że wszystko wraca do normy - komisarz Forst wraca do służby i pomimo żałoby, jego życie biegnie dalej swoim rytmem, jak to było niegdyś. Wtedy Michał Sznajderman zaczyna snuć swoje opowieści.

Szybko okazuje się również, że na pozór wyglądające na zwykłe przypadki śmiertelne wśród turystów w górach nie są tym, za co miały uchodzić. Zaczyna tym interesować się prokuratura, ponieważ okazuje się, że to nie przypadek, zrządzenie losu, a czyjaś "pomocna dłoń" pomaga wybranym, choć całkiem przypadkowo spotkanym turystom, przenieść się na tamten świat w dość widowiskowy sposób. Na to właśnie trafia sam komisarz Forst. To właśnie on ma się niebawem dowiedzieć, że Bestia z Giewontu wróciła i rozpoczyna swoistą grę z naszym komisarzem.

Jak to w kryminałach z wysokiej półki bywa, nie wszystko jest takie proste i oczywiste, jak mogłoby się wydawać. Wiele ofiar, których w zasadzie nic nie łączy, zaczyna niepokoić nie tylko samych stróżów prawa, ale przede wszystkim zaczyna interesować opinię publiczną. W centrum wydarzeń ponownie znajduje się komisarz Forst, a skoro padło podejrzenie, iż jest to rozgrywka polityczna, to dawne jego sprawki z Dołhania wychodzą na światło dzienne. Forst jest zatem zaledwie kilka kroków za Bestią z Giewontu, a złapanie jej spędza mu sen z powiek. Niestety po piętach depcze mu przeszłość, od której nie ma już ucieczki.

Remigiusz Mróz "Przewieszeniem" dowiódł, że jest mistrzem w tworzeniu kryminalnych historii, od których nie sposób się oderwać. Oprócz tego, że wie, jak trzymać czytelnika przez całą powieść w napięciu, to wie również co zrobić, by od razu chciał on sięgnąć po kolejny tom cyklu o komisarzu z Zakopanego. Tak, zakończenie "Przewieszenia" sprawiło, że szczęka opadła mi ze dwa piętra niżej. Polecam!

Informacje o książce:

Tytuł: Przewieszenie
Autor: Remigiusz Mróz
Wydawnictwo: Filia
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 461

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Louise Hay "Codziennie kochaj siebie"

Każdy codziennie zmaga się z własnymi słabościami i stawia czoło problemom. Nie jest łatwo, ale bez względu na to, ile razy się upadnie, zaw...

Najpopularniejsze posty